IT STRATÉGIA ALKOTÁS
Az informatikai szervezetre sok vállalat még ma is kiszolgáló területként tekint, pedig az informatikai/digitalizációs megoldások a hagyományosan IT-tól távoli szektorokban is egyre inkább a vállalati célok elérésének stratégiai kulcsterülete. Gondoljunk csak az agrár szektorra, a preciziós gazdálkodás és agrár digitalizáció terjedésére.
Módszertanunk
A stratégia alkotás folyamatát minden esetben a helyzetfelméréssel indítjuk, megvizsgáljuk az IT stratégiát befolyásoló meglévő egyéb stratégiák naprakészségét, saját metódusunk alapján elemezzük az adott terület pénzügyi, IT/infrastrukturális (technológia/alkalmazás portfolio, felhő, on-premise megoldások, szerverpark, belső/külső hálózatok, belső fejlesztési, üzemeltetési, tesztelési kapacitás, külső szállítói szerződések, alkalmasság, potenciál), HR vonatkozásait, trend, benchmark, SWOT, stb. elemzésekkel értékeljük ki a területben rejlő potenciált, majd a piaci best practice-ek, state of the art példák alapján javaslunk kihívást jelentő, ugyanakkor elérhető jövőképeket. A folyamat során végig kiemelt figyelmet fordítunk a stratégiai terület stakeholdereinek aktív bevonására, a cég egyedi szervezeti, kulturális vonatkozásaira. Tapasztalatunk szerint a konzerv módszertanok maximum jó alapok, a testreszabás képessége különbözteti meg az átlagost a kiemelkedőtől.
A jövőkép megalkotását végrehajtva és a szervezeten belüli támogatását megszerezve a célkitűzések eléréséhez vezető úton a stratégiai programok, projektek vezetését, szakmai támogatásának feladatát is vállaljuk, ezzel biztosítva a kreatív tervezés, operatív végrehajtás, visszamérés összhangját. A stratégiák egyre inkább élő, folyamtosan változó termékek, rendszeres felülvizsgálatukat, a kiemelt projektek folyamatos változásmenedzsmentjét is támogatjuk.
RENDSZERBEVEZETÉS
A digitális korban a rendszerek fejlesztése, bevezetése, kivezetése a vállalatok életének mindennapos részét képezi. Hogyan lehetséges, hogy különböző elemzések tanulsága szerint mégis a 100 millió HUF feletti projektek 71-94%-a megbukik vagy jelentős mértékben túllépi az előre tervezett költségkeretet és határidőt? A mi tapasztalataink azt mutatják, hogy ez széleskörű okokra vezethető vissza, mint pl. a projekt előkészítésének, Business Case/Proof of Concept hiányosságai, a Board/menedzsment irreális határidő- és költség elvárásai, a nem feltétlenül szakmai alapokon történő szállító kiválasztása, a projekt portfolio menedzsment gyengeségei, a szervezet teljesítőképessége és változási toleranciája feletti projekt mennyiség, a program/projektvezetők/minőségbiztosítók hiánya, hibái, a projekt-tesztmenedzsment módszertanok nem megfelelő használata, az üzleti területek irreális funkció/határidő/budget elképzelései és követelményeinek folyamatos változása, az informatikai terület relatív rugalmatlansága, a rendszer architektúra landscape bizonytalanságai, az elégtelen belső, külső kompetencia/erőforrás, a folyamatok, rendszerek, szabályozások pontatlan dokumentáltsága, stb. Mi minden részletre odafigyelünk, hogy elkerüljük a fenti és egyéb sikertelenségi faktorok okozta lavinát.
A legtöbb esetben hivatalosan a szállítókat kiáltjuk ki bűnbaknak, sokszor sajnos nem ok nélkül, azonban egy igazán jó, a rendszerbevezetést támogató szakértői csapat a szállító oldal aktív menedzsmentjén felül a fenti esetleges kockázatok legtöbbjének csökkentésében is nélkülözhetetlen partnerként tud jelen lenni, így maximalizáva a projekt sikeres bevezetésének esélyét.
Kollégáink között többen 20-50 rendszerbevezetést is végig vittek, komplex módon átlátják a programot/projektet és a vállalat stratégiai céljaihoz illeszkedően testreszabott módszertannal támogatják a rendszerbevezetéseket.
TESZTSTRATÉGIA, TESZTMENEDZSMENT
A szoftverfejlesztési, rendszerbevezetési projektek egyik kulcsa a funkcionalitás megfelelő tesztelése, hiszen ez a tevékenység adja meg a választ, hogy azt kapjuk-e, amit terveztünk, megvásároltunk. Másik oldalról a legnagyobb nemzetközi szállítók operációs rendszereiben, böngészőiben is a mai napig találunk, találnak olyan hibákat, amelyek csupán folyamatos frissítésekkel eliminálhatóak. Tapasztalatunk alapján nagy szoftverfejlesztési, rendszerbevezetési projektekben is előfordul, hogy nem kap kellő hangsúlyt a tesztelés, amely komoly kockázatot rejt magában, hiszen a szoftvertermékek hibáival szemben igen csekély az általános tolerancia. A szoftvertermékek funkcionális, ill. a különböző szoftverek együttműködésének hibáiból fakadó elégedetlenség ügyfelek, partnerek elvesztésével, a működési folyamataink hatékonytalan, így költségesebb működésével, a dolgozóink elégedetlenségével és rendszerbevezetéseink sikertelenségével járhatnak.
Véleményünk szerint a szektornak, a vállalat működési folyamatainak, cégkultúrájának megfelelő, a rendszerbevezetés méretéhez, minőségi paramétereihez igazított, testreszabott, ugyanakkor a nemzetközi legjobb gyakorlatokon alapuló tesztstratégia és módszertan biztosítja a legjobb eredményt, így ennek kialakítására teszünk javaslatot.
Kollégáink között többen 10+ év tesztmenedzsment, tesztelési tapasztalattal rendelkeznek, mind manuális, mind automatizált tesztelés területén, az üzlet és az IT érdekeit is szem előtt tartva támogatják a sikeres szoftvertermékek létrejöttét, bevezetését.