

ÜZLETI STRATÉGIAALKOTÁS
A stratégiaalkotást a jelenlegi igen dinamikus piacokon is kiemelt fontosságú elemnek tartjuk, ugyanakkor módszertanában, felülvizsgálatának gyakoriságában alkalmazkodni szükséges a 2020-as évek kihívásaihoz. A stratégiaalkotás folyamatát minden esetben a helyzetfelméréssel indítjuk, megvizsgáljuk az adott területi stratégiát befolyásoló meglévő egyéb stratégiák naprakészségét, saját metódusunk alapján elemezzük az adott terület pénzügyi, IT, infrastrukturális, HR vonatkozásait, trend, benchmark, SWOT, stb. elemzésekkel értékeljük ki a területben rejlő potenciált, majd a piaci best practice-ek, state of the art példák alapján javaslunk kihívást jelentő, ugyanakkor elérhető jövőképeket.
A folyamat során végig kiemelt figyelmet fordítunk a stratégiai terület stakeholdereinek aktív bevonására, a cég egyedi szervezeti, kulturális vonatkozásaira. Tapasztalatunk szerint a konzerv módszertanok maximum jó alapok, a testreszabás képessége különbözteti meg az átlagost a kiemelkedőtől.
A jövőkép megalkotását végrehajtva és a szervezeten belüli támogatását megszerezve a célkitűzések eléréséhez vezető úton a stratégiai programok, projektek vezetését, szakmai támogatásának feladatát is vállaljuk, ezzel biztosítva a kreatív tervezés, operatív végrehajtás, visszamérés összhangját. A stratégiák egyre inkább élő, állandóan változó termékek, rendszeres felülvizsgálatukat, a kiemelt projektek folyamatos változásmenedzsmentjét is támogatjuk.
DIGITÁLIS SZERVEZETI TRANSZFORMÁCIÓ
A digitális üzleti transzformációs programok kivitelezésének célja, hogy a szervezet működését hatékonyabbá, az informatikai funkciókat pedig rugalmasabbá tegyük. Mivel nincs két egyforma vállalat, minden vállalat transzformációja is egyedi és mi ezekkel az egyedi adottságokkal foglalkozunk. A sikeres digitális átállás az adott helyzet átformálásával kapcsolatos kísérletező tanulásnak, a stratégia közös áthangolásának, a szervezeti rugalmasság növelésének összessége, melynek középpontjában mindig az Ügyfeleinknek adott érték áll.
BPR - FOLYAMATOPTIMALIZÁLÁS
Tapasztalataink szerint a hazai és nemzetközi vállalatok belső működésjavításában még 2020-ban is hatalmas a potenciál. Míg a vezető nemzetközi gyártó vállalatok működése nagyban robotizált és lean, 6szigma, stb. módszerekkel folyamatosan menedzselt, addig a szolgáltatószektorban nagyvállalati környezetben is sok esetben még egységesen dokumentált folyamatokkal, up to date folyamat szabályozásokkal sem találkozunk, esetleg dokumentációk vannak, de a mindennapi működés csupán hasonlít a leírtakra. A workflow rendszerek gyengén felparaméterezettek, vagy teljességgel hiányoznak ezzel sok bosszúságot okozva mind a workflowban részt vevő dolgozóknak, mind a folyamat outputjára váró belső, külső partnernek, ügyfélnek, vásárlónak.
BPR projektjeinkben azt látjuk, hogy a vállalat egy funkcionális részterületének folyamatoptimalizálása javítja az adott területen dolgozók motivációját, a folyamatok átfutási idejét, az adott folyamatok működtetéséhez szükséges erőforrás mennyiséget, így jelentős költségcsökkentés érhető el általa a dolgozói elégedettség növelése mellett. A time-to-market vagy SLA vállalási idők csökkentésével a piacszerzés, ügyfélelégedettség nő, a munkaerő megszerzése, megtartása is egyszerűbbé válik, amely szintén nem elhanyagolható szempont az elmúlt évek munkaerőpiaci változásai mellett.
Kollégáink az adott szektor, funkcionális terület, cégkultúra egyedi adottságait és a piaci legjobb megoldásokat figyelembe véve javasolnak testreszabott módszertant, dokumentációs és szabályozási, ill. esetleges workflow, vagy folyamat robotizálási megoldást.
OUTSOURCING, INSOURCING
Elég, ha a csupán hazánkban lévő kb. 120 üzleti szolgáltató központra gondolunk, nyilvánvaló, hogy adott vállalati funkciók külső szolgáltatókhoz történő kihelyezése továbbra is folytatódik a nemzetközi gyakorlatban, sőt egyre magasabb hozzáadott értékű funkciók végrehajtását látják el a központok.
Egy adott tevékenységi terület átadása egy külső partnernek minden esetben komplex, idő-és költségigényes feladat, ugyanakkor hosszú távon jelentős megtakarítást eredményez(het), ha vállalatunk a core tevékenységeire fókuszál. A vállalat megszokott működéséből az új modellbe történő átváltás azonban gondos tervezést és végrehajtást igényel. Tapasztalaink szerint a legtöbb esetben az sem triviálisan megválaszolható kérdés, hogy az adott funkció vállalaton belüli működtetése pontosan mekkora költséggel jár. Már ennek meghatározásakor is nagy segítséget jelenthet egy külső szakértő, aki esetlegesen egy piaci benchmark elkészítésével és a folyamatok felmérésével, dokumentálásával arra is választ ad, hogy belső hatékonyságnövelő intézkedésekkel, folyamatoptimalizációval milyen eredményt érhetünk el. A kiszervezési projekt költségbecslésével és a szolgáltatók árajánlataival már összehasonlítható a belső, külső működés, valós döntési helyzetben vagyunk. Amennyiben továbbra is a kiszervezést látjuk a legjobb megoldásnak, alapos tervezéssel és pontos végrehajtással minimalizálhatjuk a szervezetnek okozott stresszt.
Természetesen akár válallati struktúránk, portfoliónk változása is szükségessé teheti kiszervezett funkciók belső működésbe történő visszaállítását, amely hasonlóan komplex előkészítést és megvalósítást igénylő feladat, itt is nagy segítséget jelenthet a szakavatott tanácsadó.